علیرضا نوین :

شهردار اسبق تبریز، برنامه ریزی برای توسعه فرهنگ شهروندی را ارجح و اولی بر توسعه عمرانی در چارچوب کارکرده ها و برنامه ریزی های مدیریت شهری دانست.
علی رضا نوین با تاکید بر اهمیت توجه به نیازها و آموزش های فرهنگی شهروندان افزود: در چند دهه اخیر، شهرنشینی و مشکلات ناشی از زندگی در کلانشهرها سبب شده بحث توسعه پایدار شهری بر ادبیات نظری توسعه و برنامه ریزی شهری تسلط پیدا کند و این موضوع جایگاه و اهمیت توجه به این مولفه ها را در برنامه ریزی شهری نمایان می کند. 
وی گفت: توسعه پایدار شهری این توانایی را باید داشته باشد که در عین برآورده کردن نیازهای شهری و عمرانی شهروندان، از توان و ظرفیت تامین و تضمین دیگر نیازهای آنان و نسل های بعدی در ابعاد مختلف زیست محیطی، اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی نیز برخوردار باشد و این امر بدون تردید از مسیر برنامه ریزی های فرهنگی در مدیریت شهری میسر خواهد شد. 
نوین در بخش دیگری از سخنان خود توجه به آموزش های شهروندی که در برگیرنده تعلیم قوانین شهری و روش زندگی کردن در کنار یکدیگر باشد را از جمله مولفه های اصلی چنین تفکری دانست. 
وی در عین حال، آموزش را اساس توسعه برشمرد و گفت: آموزش شهروندی مهارت هایی را برای ایجاد قوانین و تغییر آن ها در شهروندان ایجاد می کند و نه تنها آگاهی های عمومی شهروندان را افزایش می دهد، مشارکت آن ها در اداره شهر را بالا می برد تا زمینه برای توسعه پایدار، بهبود کیفیت زندگی و کاهش مشکلات و آسیب های اجتماعی در شهرها فراهم گردد.