آرمان توسعه، منهای کارگر، رویایی بیش نیست!

تحقق عینی و عملی آرمان توسعه پایدار و پیشرفت اقتصادی کشور، نه در گرو سرمایه گذاری های کلان و نه وابسته به ماشین آلات و تجهیزات مدرن و پیشرفته امروزی است؛ جامعه توسعه یافته، مبتنی بر رشد اقتصادی مثبت و ثروتمند، با دستان توانمند، بازوان ستبر و اندیشه پویای کارگران زحمتکش و تلاشکر آن جامعه ساخته می شود.
از این رو، تکریم و تعظیم کارگران، به عنوان محور و پیشران اصلی تولید، اقتصاد، اشتغال، خلق ثروت و در یک کلام، موتور شتاب بخش چرخ های توسعه کشور، حداقلی ترین وظیفه عمومی و حاکمیتی در نظام مقدس جمهوری اسلامی است.
متاسفانه امروز، جامعه کارگری کشور، علیرغم تلاش شبانه روزی و تاثرگذاری در تمامی عرصه های تولیدی و اقتصادی، همچنان در بلاتکلیفی تعیین و ابلاغ نهایی قانون افزایش حقوق خود به سر می برد و این درحالی است که تورم، گرانی، مشکلات معیشتی، کمبودهای درمانی و رفاهی، این قشر خدوم را می آزارد.
در کنار این ها، فقدان حمایت های بالادستی از کارگران در برابر برخی کارفرمایانی که حقوق آنان را زیر پا می گذارند، به دغدغه ای مضاعف برای کارگران تبدیل گردیده و راهکاری نیز برای برون رفت از این وضعیت، اتخاذ و پیش بینی نمی شود.
نباید فراموش کرد که آرمان توسعه پایدار کشور در همه حوزه ها، به ویژه حوز تولید و اقتصادی، بدون توجه و ارزش گذاری به نقش و جایگاه کارگران، رویایی بیش نیست و جامعه ای که وقعی به کارگران بی ادعای خود نگذارد، توسعه نخواهد یافت.