عاشورا ، بيرق عدالت خواهي اسلامي

محرم فصل بيداري ديني و عاشورا بيرق ظلم‌ستزي و عدالتخواهي اسلامي است .

امام حسين(ع) با قيام تاريخي و خونين خود درس آزادگي ، شرف و حريت به تمامي دنيا و آزادانديشان تاريخ داد ، نتيجه تاريخي اين قيام ماندگار ، پايداري و بقاي دين اسلام و پيروزي ابدي خون بر شمشير و حق بر باطل است . بي دليل نيست كه امروز پس از گذشت قريب به 1400 سال از واقعه خونين كربلا ، روح اسلام‌خواهي ، ظلم‌ستيزي و دفاع از حق در برابر باطل در جاي جاي جهان جاري و ساري است و نام امام حسين (ع) به عنوان نماد حريت و آزادگي در سراسر جهان طنين‌انداز شده به طوري كه گاندي ، رهبر فقيد استقلال هند ، قيام و انقلاب خود بر عليه استعمار انگليس را برگرفته از تعاليم امام حسين (ع) و نهضت عاشورا مي‌داند و از ديگر سو رجب طيب اردوغان نخست وزير سني مذهب تركيه در مراسم عاشوراي شيعيان اين كشور شركت مي‌كند.
 انقلاب اسلامي ايران نيز به بركت نهضت عاشورا و قيام حسيني شكل گرفت و به بار نشست . اگرچه پايه‌ريزي مديريت ايثار و دفاع از دين و استقلال از همان زمان و با قيام امام حسين (ع) انجام گرفت با اين حال شور و حال اسلام‌خواهي و دفاع از دين همواره در بين مسلمانان به ويژه ملت سرافراز ايران حاكم بوده و اوج اين اسلام‌خواهي در شكل‌گيري و پيروزي انقلاب شكوهمند اسلامي ايران ديده شد.
 لزوم عبرت‌گيري از درس‌ها و رخدادهاي عاشورا و قيام كربلا ، تنها راه ماندگاري دين و ترويج ارزش‌هاي اسلام ناب محمدي بوده و جوانان و نوجوانان ايران اسلامي بايد در كنار سينه‌زني و نوحه‌سرايي بر مصيبت و معصيت آقا اباعبدالله‌الحسين (ع) در مسير اهداف و پيام عاشورا نيز گام بردارند و در كنار آن وعاظ ، مداحان و خطباي مذهبي نيز با تبيين زواياي مختلف اين قيام و اهداف آن ، جوانان را در اين راه ياري كنند.