پرستاران ، مدافعین حرم سلامتی

سالروز ولادت حضرت زینب (س) بنام روز پرستار مزین شده است . ولادت بانویی که در بالاترین درجه ایثار و مهربانی ، پرستار بزرگ واقعه حزن انگیز کربلا شد و از آنجا که کار پرستاران در میان اقشار مختلف دیگر به از خود گذشتگی و محبت بیشتری نیاز دارد ، چه زیباست که بزرگداشت چنین شخص تاریخ سازی ، به عنوان روز آنان برگزیده و نامگذاری شده است.
 
در طیف زندگی انسان ، بیماری گریز ناپذیر است و در زمان دچار شدن به آن،  همه لذت های دنیوی و داشته ها و‌ دلبستگی ها رنگ می بازد و رنجوری و ناتوانی انسان ، نیازهای وسیع مراقبتی و حمایتی را طلب می کند و اینجاست که این مهم به پرستاران ، این فرشتگان زمینی واگذار می گردد.
 
 پرستاران با افزودن دانسته های علمی ، ‌گسترش مهارت های حرفه ای و ‌پرورش حس ارزشمند انسان دوستی ، در این لحظات سخت ،گام به گام ، مدد جویان را تا بازیابی سلامت یاری می کنند . این نعمت بزرگی است که یک انسان می تواند رهایی از رنج و بیماری دیگری را با دستان خود رقم بزند و این حس شیرین را تجربه کند.
 
 بر این باورم که شعله عشق به هم‌ نوع در سینه پرستاران عزیز موج می زند و می دانم که سختی کار و ‌دشواری مشکلات جانبی همواره آنان را آزرده است ، اما نیک که بنگریم رشته و حرفه پرستاری در طول ۲۰ سال گذشته از جنبه های مختلف علمی ، مهارتی ، اخلاقی ، منزلت و شان اجتماعی و .. روند رو به رشدی را طی کرده و امیدواریم تلاش همیشگی مجموعه پرستاران و حمایت سیاستگذاران و‌ مدیران اجرایی در افزایش این منزلت بیش از پیش موثر واقع شود.
 
 میلاد حضرت زینب کبری (س) و روز پرستار را به این اعضای زحمتکش و دلسوز تیم درمان و بهداشت تبریک می گویم و برای همه عزیزان و خانواده های محترم شان بهترین ها را از خداوند منان خواستارم.