تله كابين، چشم آسمان تبريز

بي‌ترديد، احداث و راه‌اندازي نخستين و مدرن‌ترين تله كابين شمالغرب كشور در ارتفاعات عون بن علي تبريز كه با مشاركت بخش خصوصي انجام پذيرفت، مهم‌ترين اقدام و دستاورد شهرداري دوران سازندگی در بخش ايجاد و توسعه زيرساخت‌هاي رفاهي، تفريحي و ورزشي است.
طرح تله كابين عون بن علي كه مراحل احداث و اتمام آن در فاصله سال‌هاي 88 تا 89 انجام گرفت، از جمله طرح‌هاي پيش‌بيني شده و مصوب شهرداري در قالب برنامه پنج ساله توسعه و عمران شهري موسوم به تبريز 90 به شمار مي‌رفت كه تنها به فاصله‌اي كوتاه از برپايي دومين همايش فرصت‌هاي سرمايه گذاري و با حضور وزير كشور وقت كلنگ زني و مراحل اجرايي آن آغاز شد.
فاز اول تله كابين عون بن علي كه با مشاركت شهرداري به عنوان كارفرما، اتاق بازرگاني اسكانديناوي و ايران به عنوان مجري و شركت مهندسين مشاور سبزانديش پايش به عنوان مشاور طرح اجرا شده، بالغ بر 100 ميليارد ريال هزينه دربرداشته و كليه تجهيزات و امكانات فني آن از شركت دوپل ماير اتريش خريداري شد.
با راه اندازي تله كابين عون بن علي، اين منطقه به يكي از نقاط توريستي و تفريحي تبريز تبديل شده و سالانه پذيراي صدها هزارنفر از شهروندان و ميهمانان و گردشگران داخلي و خارجي در ايام و فصول تعطيل و غير تعطيل  مي‌باشد.