بوستان قرآن، درگاه معنويت

 

نخستين بوستان قرآني شمال غرب كشور با هدف اشاعه فرهنگ قرآني و نشر آموزه‌هاي ديني نیز به همت شهرداري دوران 8 ساله و همزمان با برگزاري چهارمين دوره مسابقات قرآني  دانشجويان مسلمان جهان در تبريز به بهره‌برداري رسيد.
طراحي سردرب ورودي بوستان به شكل رحل قرآن، ائلمان‌هاي حديث ثقلين، پنج تن آل عبا، آيه تطهير، 14 معصوم،12 امام، مسير قرآني با نمادهاي 30 جزئ قرآن كريم، مسير نهج‌البلاغه، سكوي نماز براي تبليغ نماز جماعت در ايام ويژه، ائلمان 6 مرحله آفرينش، ساختمان داراقرآن و ديگر بخش‌هاي مورد نظر براي برگزاري ويژه برنامه‌ها و فعاليت‌هاي قرآني، ورزش‌ها و تفريحات سالم، ساخت ديوار محوطه داخلي بوستان با الهام از داستان‌هاي كوتاه قرآني از جمله ويژگي‌هاي منحصربه فرد بوستان قرآني تبريز است.
طراحي اسماء الهي در فضاي سبز داخلي، ديوار محوطه خارجي با نمادهاي مربوط به 8 درب بهشت،ديوار محوطه پشتي با نماد‌هاي مربوط به 7 درب جهنم و درختكاري، گلكاري و مبلمان شهري از ديگر فضاي پيش‌بيني شده براي اين بوستان به شمار مي‌رود.
احداث دارالقرآن در محوطه داخلي بوستان به منظور ترويج فرهنگ قرآني از جمله ويژگي‌هاي خاص اين مجموعه بوده و در كنار آن سعي شده است از المان‌هايي كه برگرفته از موضوعات قرآني است استفاده شود.