مردم نباید تاوان ناکارآمدی مسوولان را بپردازند.

کارشناس مسایل شهری و مدیریتی، با طرح این سوال که چرا باید مردم تاوان ناکارآمدی و ضعف مدیریت مسوولان را بدهند، خواستار اصلاح رویه های مدیریتی کشور از کانال مجلس شد.
"علی رضا نوین" با تاکید بر این مطلب افزود: نتیجه اشغال صندلی ها توسط افراد غیرمتخصص، بی برنامه و فاقد توان مدیریتی در بدنه نظام مدیریتی، عقب ماندگی و انباشت مشکلات و مطالبات شهروندان بوده و متاسفانه تاوان چنین وضعیتی را مردم می پردازند.
وی افزود: متاسفانه پروسه ورود و انتخاب افراد به مدیریت ها چه در بدنه شورای شهر و چه در مدیریت شهرداری و مدیریت های میانی آن، حتی بدن دولت و مجلس، تابع معیار و شاخص مشخص و روشنی نیست و این در حالی است که به لحاظ اهمیت و جایگاه این نهادها، باید افراد متخصص، با برنامه و صاحب ایده های نوین در این عرصه وارد شوند و منشا اثر باشند.
نوین همچنین با اشاره به سابقه تاریخی و فرهنگی تبریز خاطرنشان کرد: تبریز یک شهر معمولی و عادی نیست و به جهت جایگاه ملی و بین المللی که از گذشته های دور داشته است، نیازمند مدیران و سیاست گذاران زبده و توانمند در امورات اجرایی و برنامه ریزی است.
وی در خاتمه گفت: این که مدیران شهری و استانی آیا توان و انگیزه کار، تلاش، برنامه ریزی و ایده سازی در راستای تحول و توسعه زیربنایی این منطقه را داردند یا نه، از آن دست موضوعات مهمی است که باید در میدان انتخابات مورد توجه جدی مردم و نهادهای ناظر بر انتخابات باشد تا مجلس و دولت آینده، مجموعه هایی در دست افراد ناکارآمد و ناتوان نباشند.