یلدای جبهه ها یادش بخیر ...

اسم شب یلدا که برده می شود، همه لبخندی می‌زنیم که معنی آن این است که با این اسم کلی خاطره داریم. یاد خانه گرم پدربزرگ ها، دور هم جمع شدن، گل گفتن و گل شنیدن ها، انارهای دون کرده که توی کاسه بلور به ما چشمک می‌زنند و هندونه های قرمز و شیرین که  همه رو وسوسه می‌کنند.

بزرگترها برایمان یه تفالی به حافظ می‌زنند و بعد همه هم صحبتشان رو پیدا می‌کنند و صحبت ها از همه جا آغاز می شود و پایانی ندارد به وسعت بلندای شب یلدا.

در این شب بلند سال (شب چله) یاد کنیم از سفر کردگانی همچون شهدا، به ویژه شهیدان دوران دفاع مقدس، مدافع سلامت و امنیت و همچنین سالار شهیدان کشورمان حاج قاسم سلیمانی و مدافعان حرم که در این چند سال گذشته، تعداد زیادی از آنها در پی مبارزه با تکفیری ها مجاهدت کردند و در این راه از جانشان گذشتند و به بهشت ابدی پر کشیدند.

حالا در بهترین روزهای سال خانواده هایشان با خاطرات آنها سر می کنند و یادشان است که در قلب‌ها زنده مانده اند. فرزندان، همسران و پدران و مادران شهدا شب یلدای خود را بدون عزیز خود به صبح می‌رسانند.

شب یلدا طولانی ترین شب سال است. امشب هر کسی برای عزیز سفرکرده‌اش دعایی می‌خواند. امشب فرزندان شهدا با یاد پدران قهرمانشان یلدایشان را سپری می‌کنند.

یلدای جبهه‌ها یادش به خیر. آنجا که رزمندگان شجاعتشان به بلندای شب یلدا بود و اینک تنها خاطرۀ رشادت‌هایشان است که قصۀ سفره‌های یلدایی شده است.